Voorstelling: "Het zal Oons 'n Zorg Wean

Vrijdag, 24 november 2023 van 20:00 tot 22:30 uur

Een verhaal met een lach en een traan. Theater vol humor, ontroering en mooie liedjes en natuurlijk in de Nedersaksiche taal. In deze voorstelling vragen Alwie en Antje zich af of Twente nog wel Twente is en hoe zit het met onze Nedersaksiche taal, verstaan we het nog? Spreken we het nog? We gaan gezamelijk meebeleven. Zijn wij niet te veel vernederlands, nee hoor! We kennen de tradities en laten deze vrolijk de revue passeren. Vroeger was zeker niet alles beter, maar wel anders.

Een zorgboerderij waar je met je Zorgen terecht kunt? Waar Alwie op eigen wijze een ode zal brengen aan zijn iconen "Gait oet Klooster en Fons Platenkamp". Waar Antje zal uitleggen wat mantelzorg voor haar persoonlijk betekend heeft. Een stuk dat deels autobiografisch is maar vooral doorspekt met Twentse Humor. Een rollator met een TomTom en een hulphond op zoek naar hulp. Een hedendaagse voorstelling voor jong en oud.

Locatie: Theaterzaal