Inloopspreekuur; vragen over openbaar vervoer

Donderdag, 02 februari 2023 van 14:00 tot 15:30 uur

Vindt u autorijden in het donker onprettig? Reis met het openbaar vervoer!

Het is weer winter: dat betekent dat de dagen korter zijn en het eerder donker is. Wanneer u liever niet in de auto stapt als het schemerig begint te worden of het al donker is, dan biedt het openbaar vervoer een mooie uitkomst. OV-ambassadeurs kunnen u hierbij helpen! Ook wanneer u al even niet meer met het openbaar vervoer heeft gereisd.

Stel uw vragen tijdens een inloopspreekuur
Heeft u vragen over het reizen met trein, bus of haltetaxi? Stel ze dan aan een OV-ambassadeur tijdens één van onze inloopspreekuren. OV-ambassadeurs zijn vrijwilligers die het reizen met het openbaar vervoer gewend zijn. Zij helpen u graag het gemak van het openbaar vervoer ervaren. Tijdens de maandelijkse inloopspreekuren op locaties in Overijssel, Gelderland en Flevoland geven OV-ambassadeurs uitleg en helpen zij u op weg in het openbaar vervoer.
Wanneer: donderdag 2 februari 2023
Hoe laat: 14.00 – 15.30 uur
Waar: Bibliotheek Dinkelland/Kulturhus Denekamp, Oranjestraat 21, Denekamp

Ga mee met een proefreis
Veel uitleg op het station. Oefening baart kunst. In het vervolg kan ik het zelf.” Werner (70 jaar)
Tijdens de proefreis laten OV-ambassadeurs senioren oefenen met het reizen met bus en trein. Op de stations krijgt u duidelijk uitgelegd hoe u kunt in- en uitchecken met uw OV-chipkaart bij verschillende vervoerders en hoe de kaartautomaat werkt. Ook kunt u oefenen met het laden van reissaldo en het ophalen van verschillende producten, zoals een keuzedag en meereiskorting. Onderweg ervaart u hoe het is om te reizen met bus of trein.
Er wordt op eigen kosten gereisd. Neem daarom uw geldige OV-chipkaart mee, of koop tijdens de proefreis uw kaartje. Na aanmelding wordt u telefonisch geïnformeerd over het exacte tijdstip en opstapplaats vanuit uw eigen woonplaats.
Wanneer: dinsdag 28 februari 2023
Waar: vanuit Denekamp

Aanmelden kan via www.ervaarhetov.nl/proefreis of door te bellen met de OV-ambassadeurs:
038 – 45 40 130.

De OV-ambassadeurs helpen u graag op weg!

Voor meer informatie en alle activiteiten: www.ervaarhetov.nl/ov-ambassadeur.

Contactinformatie
OV-ambassadeurs
p/a YMCA (uitvoerder project)
Peterskampweg 12